עכשיו השאלה היא האם בגידה היא בהכרח מבטאת חוסר אהבה או יכול להיות שבגידה נובעת מאהבה.
ש: אולי.
אליעד: מה אולי איך אולי אנחנו מדברים כמובן על בגידה כרגע מדברים על בגידה בזוגיות.
ש: איך אתה מגדיר אהבה ואיך אתה מגדיר בגידה.
אליעד: אתה לא יודע מה זה בגידה אין לך מושג מה זאת אהבה ובגידה אתה לא קשור?
ש: יש לי מושג אבל כדי לתת תשובה לדבר הזה אני צריך להגדיר את המושגים יותר טוב, יכול להיות שיש אהבה אפלטונית.
אליעד: מה התשובה לשאלה גבר בגד באשתו אישה בגדה בבעלה האם זה אומר שהיא לא אהבה אותו או שיכול להיות שהיא בגדה בו בגלל שהיא אהבה אותו מרוב שהיא אהבה אותו היא בגדה בו.
ש: אני יכול למצוא סיטואציה שבה אני בוגד בגלל האהבה.
אליעד: תן דוגמא תמציא תן לי עכשיו.
ש: אני יכול להמציא דוגמא.
אליעד: כן תמציא.
ש: נניח שהיא אוהבת אותו והבעל לא יכול לקיים איתה יחסים אבל היא אוהבת אותו ורוצה להישאר איתו לתחזק את המחשבה הזאת לתחזק את זה שהיא תישאר איתו היא הולכת ועושה את זה עם מישהו אחר.
אליעד: אז היא לא מספיק אוהבת אותו אם היא הייתה אוהבת אותו.
ש: לא היא אוהבת אותו אהבה אפלטונית.
אליעד: אז היא לא אוהבת אותו נגיד מינית לדוגמא.
ש: נכון ואז היא עושה את זה עם מישהו אחר זה נקרא בגידה בשפת העם אבל בינה לבינו יש אהבה מוחלטת.
אליעד: לא אז אתה אומר שיכול להיות שיש אהבה שמראש מכילה בתוכה דבר שעבור העם נקרא בגידה זה מה שאמרת נכון?
ש: כן.
אליעד: לא זה משהו אחר אמרת שיכול להיות מערכת יחסים שבה מראש אומרים מותר לבגוד או אין דבר כזה בגידה או אין דבר כזה או אוהבים ואין קשר למושג כזה בגידה שמה.
ש: אוקי אם אני מסתכל על ההגדרה של האהבה וזה שאתה רוצה להיות עם מישהו אתה רוצה שהוא ימשיך נניח לחיות לשרוד אתה רוצה, זאת צורת האהבה שהיא מרגישה כלפיו ואז היא הולכת ועושה משהו אחר כדי לתחזק את האהבה הזאת.
אליעד: אוקי אתה מכיר את הסיפור הזה שאם בוגדים במישהו אז הוא אומר אתה לא מספיק אוהב אותי לא אהבת אותי.
ש: מכיר גם את הסיפור הזה.
אליעד: האם זה נכון או לא נכון אם מישהו יגיד בגדתי כי אהבתי יש בזה היגיון ניתן לקבל כזאת גרסה?
ש: אני חושב שכן.
אליעד: איך?
ש: יכול להגיד "בגלל שאני אוהב אותך יותר מדי אז רציתי בעצם לא להשתעמם ולנסות את זה עם עוד מישהו על מנת לחזק את האהבה שלי כלפיך" לא יודע מה לא נשמע קצת הגיוני נשמע קצת הגיוני.
אליעד: מה השאלה אם אתה היית מקבל את זה אם היו בוגדים בך זאת השאלה.
ש: אז בשבילי לא.
אליעד: למה לא אבל אם זה ביטוי לאהבה.
ש: לא אני רק אמרתי שיש בזה היגיון.
אליעד: רגע שנייה.
ש: השאלה אם בא לי לסלוח.
אליעד: לא למה לא סליחה אם חברה שלך קונה לך מתנה אתה אוהב את זה?
ש: כן.
אליעד: למה כי זה מבטא אהבה ואם היא תבגוד בך ואתה חושב שזאת אהבה אז זאת אהבה, אוקי בוא ננסח אחרת האם יכול להיות בגידה שהיא מבטאת רק אהבה אתה אומר אולי ניתן לראות את זה כאהבה אבל האם יכול להיות בגידה שאתה אומר בוודאות שזאת אהבה.
ש: כן אפשר לקחת לדוגמא לאו דווקא בזוגיות אבל את אברהם אבינו והבן שלו הוא כאילו בגד בו אבל, לא?
אליעד: לא הבאת לנו את זה עכשיו.
ש: יש לזה קשר.
אליעד: הלאה אז?
ש: יש לי מחשבה אחרת הלא הדברים לא מוחלטים כשבן אדם אוהב הצד השני זה שנאה הוא נמצא באיזשהו מקום תמיד באמצע.
אליעד: אוקי.
ש: עכשיו מה זה שהוא שונא שונא נניח זה ההפך מאהבה כשהוא אוהב הוא עושה פעולות בשביל לתחזק את האהבה וכשהוא שונא הוא עושה פעולות של שנאה.
אליעד: נכון עד כאן זה הגיוני.
ש: אחת מהפעולות של שנאה זה גם בגידה.
אליעד: או שזה מבטא חוסר אהבה.
ש: ברור שזה מבטא חוסר אהבה.
אליעד: אוקי.
ש: אבל כשמדברים במוחלט תמיד זה לא מסתדר אבל כל הדברים הם יחסיים לכן הוא בוגד קצת כדי להדגיש את האהבה זאת אומרת זה בדיוק.
אליעד: הוא בוגד כדי להדגיש את האהבה?
ש: אני אומר שני המצבים האלה תמיד קיימים זה מה שאני מנסה להעביר מסר כזה בגידה פעולות של שנאה.
אליעד: האם אתה יכול להעלות על דעתך שיום אחד יבגדו בך ושאתה לא רוצה שיבגדו בך ואז כשאתה תגיד למה בגדת בי או למה בגדת בי יגידו לך זה היה מתוך אהבה ואתה תקבל את זה תגיד נכון זה היה מתוך אהבה אני מעריך את זה.
ש: אז זהו השכל.
אליעד: אתה תגיד לאשתך אני מעריך את זה שהיית מוכנה לבגוד בי.
ש: האגו והשכל הרגיל של האדם לא יאשר לו להיות עם מישהו אחר.
אליעד: למה לא איזה אדם על מי אתה מדבר עכשיו.
ש: באופן כללי.
אליעד: למה אבל השאלה אם יש סיטואציה שאתה יכול להגיד זאת אהבה.
ש: אז אני לא רואה סיטואציה מהדוגמא שהבאתי.
אליעד: אז אני אתן תשובה אחרת שאולי אתה תגיד שאמרת משהו דומה אבל בא תבין את זה כנוסחה אז בא נתחיל קודם כל מהדבר הבסיסי אם בן אדם לדוגמא אם לא הייתה בגידה, השאלה כזאת נגיד שיש בגידה עכשיו יש בן אדם שמפסיק לאהוב ואז הוא בוגד לדוגמא נגיד שני בני זוג נגיד לדוגמא האישה נמצאת עם בעלה היא אוהבת אותו מתישהו מפסיקה לאהוב אותו אוהבת אותו פחות ואז בגלל שהיא אוהבת אותו פחות לא בא לה עליו ואז היא הולכת ובוגדת בו אז בא נגיד שזאת בגידה שמבטאת חוסר אהבה.
אוקי אבל מה נגיד קורה במקרה שנגיד הם נמצאים ביחד ואז נגיד האישה לדוגמא אוהבת אותו את בעלה ואז היא מגיעה מסיבה כלשהי היא מגיעה למצב בראש שלה שיש לה בראש שתי אפשרויות או לבגוד בו ולהמשיך לאהוב אותו או להפסיק לאהוב אותו זה שתי האפשרויות שאין לה את האפשרות השלישית של לאהוב אותו בלי לבגוד בו.
ש: מפגרת?
אליעד: למה?
ש: ככה.
אליעד: אתה חושב שהיא מטומטמת?
ש: כן.
אליעד: סבבה עכשיו בהנחה שהיא מפגרת וזה מה שהיא חושבת אוקי היא בראש שלה חושבת שאו שהיא בוגדת, ככה יש מקרה שאתה יכול להגיד "אוקי את לא אוהבת אותו תטפלי בזה תתאמצי תנסי תראי משהו, למה בגדת כי לא אהבת אותו אם היית אוהבת אותו לא היית בוגדת בו היית עושה משהו" אבל מה קורה אם זה מגיע למצב שנגיד האישה או אחד מבני הזוג נגיד נמצא בתחושה שהוא אומר "אוקי או שאני בוגד או שאני לא יכול יותר לאהוב", לדוגמא נגיד שיש לך מכולת ואתה כל הזמן קונה באיזה מכולת משהו כל הזמן אתה קונה במכולת וכל פעם שחסר לך מוצר אתה לא קונה במקום אחר אתה בא לבעל המכולת ואומר לו "תביא לי את המוצר הזה אני אוהב אותך רוצה לקנות רק פה תביא לי את המוצר".
מביא את המוצר מתישהו הוא מפסיק להביא את המוצר לא רוצה להביא את המוצר אומר לך "אני לא מביא את המוצר הזה גם אם יתהפך השמיים לא מביא את המוצר" ואתה רב איתו אומר לו "לא אני רוצה לקנות רק פה תביא לי את המוצר" אומר לך "אני מבין אותך לא רוצה להביא לך את המוצר" אתה אומר לו "אבל אני לא רוצה לבגוד בך ללכת לחנות אחרת" הוא אומר לך "אדוני אני את המוצר הזה לא מביא אתה רוצה לך לחנות אחרת" ואתה מסיבות כאלה ואחרות אומר לעצמך "אני בלי המוצר הזה לא יכול אז מה האלטרנטיבה שלי לא להגיע אני יותר לא בא לחנות הזאת או ללכת לחנות אחרת לקנות את המוצר אבל רק את המוצר הזה ושאר המוצרים להמשיך לקנות בחנות הזאת".
במקרה הזה אם האלטרנטיבה לבגידה הייתה אין אהבה ובזכות הבגידה התאפשרה האהבה אז אתה יכול להגיד שבגידה הייתה ביטוי של אהבה.
ש: לא הבנתי.
אליעד: אם אתה מגיע למצב אם נגיד לדוגמא מישהו הגיע למצב אוקי שהוא אומר לעצמו ככה שמבחינתו אם הוא לא בוגד הוא לא יכול לאהוב ורק בגלל שהוא בוגד הוא יכול לאהוב.
ש: למה לא?
אליעד: אני הסברתי לך עכשיו.
ש: אני לא מצליח להבין מה עומד מאחורי זה שבן אדם חושב על כך.
אליעד: אוקי בא נגיד דוגמא עכשיו אתה יוצא עם מישהי בסדר יפה, עכשיו אתה נוסע להודו היא לא יכולה לנסוע להודו אתה נוסע שנה להודו היא מתגעגעת אליך ומתגעגעת אליך ויש לה שתי אפשרויות עכשיו בראש, היא אומרת "לך תחזור אני רוצה להיות איתך" אתה אומר לה "אני לא יכול תבואי תהיי איתי" היא לא יכולה לא יודע אין אפשרות שתפגשו אין אופציה כזאת אין אופציה.
בסדר נניח שאין אופציה ואז יש לה שתי אופציות או להגיד "אני שוכחת אותך ובזה זה נגמר שוכחת אותך ואז חיה את החיים שלי ולא בוגדת בך" כי פשוט היא הודיעה לך שהיא נפרדה ממך כי היא לא יכולה שאתה רחוק ובזה נגמר או שהיא אומרת "טוב אני אבגוד בו כדי שאני אוכל להמשיך לאהוב אותו כדי שאני לא ארגיש מורעבת שאני עומדת למות".
ש: אבל אתה יכול להביא לי משהו שהוא לא טיול של שנה בסוף העולם.
אליעד: לא רק שנה בסוף העולם לא משנה הוא נתן לך דוגמא קודם נגיד לדוגמא האישה נגיד שאין לה חשק מיני יותר בכלל נגיד לדוגמא גבר שאין לו חשק מיני לא יודע מה, לא משנה יכול להיות כל מיני מצבים של הבן אדם מול עצמו זה לא.
ש: יש הרבה כאלה?
אליעד: אני אמרתי שזה מצב שכיח אמרתי שכל בגידה היא כזאת לא.
ש: למה לדבר איתי על זה.
אליעד: לא שאלתי על העיקרון אם אותו בן אדם לפני שהוא בגד הייתה מחשבה שאומרת "אם אני לא אבגוד אז אני לא אוהב את הבן אדם השני ורק אם אני אבגוד אני יכול לאהוב אותו" אז מבחינתו כשהוא בגד הוא בגד כדי לאהוב, השאלה מה היה לו בראש השאלה אם באמת המחשבה הזאת שהיית לו בראש נכונה האם באמת הייתה לו אלטרנטיבה לאהוב את הבן אדם השני בלי לבגוד אבל בהנחה שלא הייתה לו אלטרנטיבה לאהוב את הבן אדם השני בלי לבגוד, לדוגמא נגיד שאתה תוריד לעצמך יד זה אומר שאתה אוהב את עצמך או לא אתה לא אוהב את עצמך למה שתוריד לעצמך יד אבל אם אתה יודע שאם לא תוריד את היד אתה צריך למות אז אתה מוריד את היד בשביל לחיות.
אם אתה יודע אין אפשרות אני לא מוריד את היד אני מת, למה הגעת למצב הזה זאת שאלה אחרת בהנחה שהגעת למצב הזה והורדת את היד הורדת את היד כדי לחיות זה אומר זה שהורדת את היד זה בגלל שאהבת את עצמך.
ש: אז אני הולך על הגישה של מלכתחילה להוריד את היד אם זה קורה משהו לאדם אז אני בגישה מלכתחילה להוריד את היד.
אליעד: לא הבנתי מה אמרת עכשיו.
ש: קרה משהו ליד אני צריך עכשיו או לחתוך אותה או למות אז אם מלכתחילה לא הייתה היד לא קרה כלום ליד.
אליעד: מה זה אומר אם מלכתחילה לא הייתה יד לא הבנתי.
ש: כמו מה שאמרת עם הבחורה היא עשתה משהו לך.
אליעד: עכשיו יש פה עוד שאלה הבנתי אותך בערך, עכשיו יש פה עוד עניין השאלה היא נגיד ההוא שבגד הוא נהנה מזה שהוא בגד או שהוא בגד בלית ברירה גם זאת שאלה.
ש: מה זה בלית ברירה קשרו אותו?
אליעד: הרגיש שהוא עומד למות ברעב היה חייב ללכת לאכול אצל השכן מה לעשות.
ש: מה אתה מסתלבט עלי?
אליעד: לא מסתלבט עליך אתה טוב הלאה.
ש: אני לא מכיר את השאלה כי זה לא ההיפוך או שהוא נהנה מזה או שהוא.
אליעד: לא אני הוספתי עוד סוג של היבט יש בן אדם שבוגדים בו ואז הוא חווה את זה כ - "בגדו בי לא העריכו אותי" עכשיו השאלה היא ההוא שבגדו בו האם הוא חושב שיכלו לאהוב אותו בלי לבגוד בו זאת השאלה האם הוא חושב, יש פה כמה היבטים היבט אחד "האם אתה חושב שאשתך נגיד אם היא לא הייתה בוגדת בך היא הייתה יכולה להמשיך להיות איתך בקשר" אם אתה אומר "תראה תאמת אם היא לא הייתה בוגדת בי אני חושב שהיא הייתה עוזבת אותי ואני חושב שאם היא תהיה איתי עוזב את עצמי בלי לבגוד בי".
יכול להיות שיש מצב נגיד שאתה אין לך זמן אין לך סבלנות אין לך עצבים לא יודע מה ואתה אומר "וואלה אני בכלל לא מבין למה היא איתי אני בכלל לא נותן לה את מה שהיא רוצה" ואז היא מוכנה להתפשר ולבגוד בך שזה אומר ללכת להיות עם מישהו שהיא לא כל כך נהנית איתו בשביל לחזור נגיד להיות איתך ואז אתה אומר "אוקי היא מקריבה נגיד משהו" שהיא נגיד פחות נהנית שם באופן יחסי כי נגיד היא הייתה מעדיפה לעשות את זה איתך והיא פחות נהנית שם כדי להיות איתך כי אתה בראש שלך חושב, ההוא שבגדו בו חושב "אם היא לא הייתה בוגדת בי היא לא יכלה להיות איתי".
לדוגמא זוג נגיד שנשוי נגיד x שנים יום אחד האישה נגיד או הגבר משום מה מחליט נגיד אין לו חשק יותר נגיד לדוגמא לקיים יחסי מין אין לו חשק אז מה האלטרנטיבה וזה עוד יום ועוד יום וחודש ושנה מה לעשות, עכשיו הבן אדם יכול להגיד אין בעיה בזה זה נגמר ובן אדם יכול להגיד אוקי אני אבגוד מדי פעם שהוא פחות נהנה מזה אבל לבגוד...