שם | |
סיסמא |
הי אליעד, מאד נהנית מהרצאותיך, כל הכבוד!! אגב,... מחשבה: בהמשך למחוייב - אך לא מחוייב: אנשים עם תלות ידרשו מחוייבות קיצונית על מנת לחוש ביטחון ואז יוצרים בעיה של עייפות שהם מעייפים את עצמם מהקשר ונימנעים מלהיתחייב בעקב השיעמום שחשים כלפי הקשר. צרך בטחון קיצוני מוביל לבעיית איזון סביב שחוזרת על עצמה ומזינה עצמה הזנה שלילית (הרס) עם ההסבר שלך באשר למחוייב לא מחוייב מוביל למקום מעניין. תודה, נילי ארזי
אליעד שלום
דבריך על הגזלנים מעניינים ואכן וגם מעוררים כעס מוצדק לדעתי. אבל דבריך על היהדות הגיזענית נישמעת כאילו היהדות באשר היא היא גיזענית והתורה גיזענית.
לתורה פנים כה רבות שאל לו לאיש לתת לה פרוש ולחשוב לרגע שהצליח לתפוס את השור בקרניו.
צריך וחשוב לסייג את מה שאתה אומר שהוא על אלה הקיצוניים שחיים בחלומם המסוייט ומנסים לכפות על אחרים את העיניין. ופוחדים שאי מי יכניס סיכה בבועתם ויפוצץ להם את האדמה מתחת לרגליים. זה לא מספיק מחודד ויש חשיבות גדולה לסייג למה כוונתך ולמי.
כך שאי אפשר להוציא את דבריך מהקשרם שהרי אנו חיים במציאות מסויימת. דבריך מעט קיצוניים ואינם משרתים לכן את כוונתך העמוקה אלא גם דברים אחרים. דבר נוסף הוא שעדיין יש הבדל תהומי בין אדם שוביניסט - לרעיונותיו וקיצוני: שלא יציל "זרים", שיהיה פסיבי, ששונא אדם אחר וכותב על שינאתו וחי את שלילתו את האחרים, לבין אדם שרצה לבער את הרע והרעים ואומר ועושה מקטון ועד גדול בשיטתיות ומאפשר ליצירתיותו האנושית להרוס נפשות מקטון ועד גדול ולקבור ערים שלמות של אנשים חיים.
תרגע קצת אליעד בבקשה. תחשוב על זה. כוונתך טובה אך אתה נהיה קיצוני וזורק את התינוק עם המים ועם אמא שלו.
בברכה
נילי