5:48גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית?
אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביב המונחים גבר ואישה. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת.
אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של "מה ההבדל", אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין "יש" ל"אין", ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזו נקודת תורפה עבור רבים, כי כדי להימנע מההבחנה בין גבר לאישה, אדם צריך להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.
בהמשך, אליעד עובר לדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא מציין כי כאשר ילד קטן נולד, הוא לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל, הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה". המשמעות היא שהוא לוקח צורה אפשרית והופך אותה למחויבת, כלומר, הוא קובע מראש שהוא מעדיף צורה מסוימת.
אליעד מציין שזו הבעיה המרכזית - ההיאחזות בצורת דבר מסוים. לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים את הדרך שבה יכולה להיווצר היאחזות בצורות שונות.
אליעד מציין כי אחד מהדברים שהכי קשים לפצח הוא הנושא של ההיאחזות בצורת דבר. לדוגמה, אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא מוכנים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין מה הוא מוכן להתפשר עליו, ולהתמקד בהבנת ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו. הוא מביא את הדימוי של כסף, נשים ואוכל ומסביר כי כל אדם בוחר מה ההיאחזות החזקה ביותר אצלו - יש כאלה שלא מוכנים לוותר על כסף, אחרים לא מוכנים לוותר על נשים או אוכל.
בסופו של דבר, אליעד מסביר כי הדרך להתמודד עם ההיאחזות הזו היא על ידי חקירה פנימית. על האדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולבחון את השורש של הרצון הזה. הוא מציין כי כל תהליך חקירה כזה יכול להוביל להבנה רחבה יותר של מהות הרצון והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות.
אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביב המונחים גבר ואישה. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת.
אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של "מה ההבדל", אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין "יש" ל"אין", ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזו נקודת תורפה עבור רבים, כי כדי להימנע מההבחנה בין גבר לאישה, אדם צריך להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.
בהמשך, אליעד עובר לדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא מציין כי כאשר ילד קטן נולד, הוא לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל, הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה". המשמעות היא שהוא לוקח צורה אפשרית והופך אותה למחויבת, כלומר, הוא קובע מראש שהוא מעדיף צורה מסוימת.
אליעד מציין שזו הבעיה המרכזית - ההיאחזות בצורת דבר מסוים. לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים את הדרך שבה יכולה להיווצר היאחזות בצורות שונות.
אליעד מציין כי אחד מהדברים שהכי קשים לפצח הוא הנושא של ההיאחזות בצורת דבר. לדוגמה, אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא מוכנים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין מה הוא מוכן להתפשר עליו, ולהתמקד בהבנת ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו. הוא מביא את הדימוי של כסף, נשים ואוכל ומסביר כי כל אדם בוחר מה ההיאחזות החזקה ביותר אצלו - יש כאלה שלא מוכנים לוותר על כסף, אחרים לא מוכנים לוותר על נשים או אוכל.
בסופו של דבר, אליעד מסביר כי הדרך להתמודד עם ההיאחזות הזו היא על ידי חקירה פנימית. על האדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולבחון את השורש של הרצון הזה. הוא מציין כי כל תהליך חקירה כזה יכול להוביל להבנה רחבה יותר של מהות הרצון והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות.
- מהו ההבדל בין גבר לאישה?
- מה המשמעות של המשיכה המינית?
- מהי היאחזות בצורת דבר?
- מהו תהליך החקירה הפנימית של הרצון?
- מהו עקרון ההעדפות המיניות?
- מהי תפיסת רבי נחמן מברסלב לגבי גברים ונשים?
מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית?
אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת.
העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של "מה ההבדל" אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין "יש" ל"אין", בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזוהי נקודת תורפה עבור רבים, כיוון כדי להשיג תפיסה כזו צריך להיות מסוגל להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.
בהמשך, אליעד מדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. הוא מסביר כי המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הילד הקטן לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה", ומחויב לפתח העדפות חזקות כלפי דברים מסוימים, בין אם מדובר במראה חיצוני של אדם או בתכנים אחרים. אליעד טוען שהמוח נעול על הצורה הזו, ולכן כל ניסיון לשנות את העדפותיו או את מה שהוא רוצה יכול להיות מאתגר מאוד.
היאחזות בצורת דבר מסוים היא אחת הבעיות המרכזיות - זה לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר הזה באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות שההיאחזות יכולה להיות בתחומים שונים.
אליעד מביא את רעיון ההיאחזות בצורות כדי להסביר את החשיבות של להבין את הדברים שאנו רוצים, ולמה אנחנו רוצים אותם. לדוגמה, הוא מציין כי יש אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא יכולים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין את ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו ולברר עד כמה היא מוצדקת או אם יש דרך לשחרר את עצמו מההיאחזות הזו.
בסופו של דבר, המסר המרכזי של אליעד הוא שהחיים הם תהליך של חקירה פנימית, שבו כל אדם צריך לשאול את עצמו את השאלות הנכונות כדי להבין מה מניע אותו, ולפני הכל - להבין למה הוא נאחז בצורות חיצוניות ולבדוק אם יש דרך לשחרר את עצמו מהן כדי להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות.
אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת.
העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של "מה ההבדל" אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין "יש" ל"אין", בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזוהי נקודת תורפה עבור רבים, כיוון כדי להשיג תפיסה כזו צריך להיות מסוגל להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.
בהמשך, אליעד מדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. הוא מסביר כי המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הילד הקטן לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה", ומחויב לפתח העדפות חזקות כלפי דברים מסוימים, בין אם מדובר במראה חיצוני של אדם או בתכנים אחרים. אליעד טוען שהמוח נעול על הצורה הזו, ולכן כל ניסיון לשנות את העדפותיו או את מה שהוא רוצה יכול להיות מאתגר מאוד.
היאחזות בצורת דבר מסוים היא אחת הבעיות המרכזיות - זה לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר הזה באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות שההיאחזות יכולה להיות בתחומים שונים.
אליעד מביא את רעיון ההיאחזות בצורות כדי להסביר את החשיבות של להבין את הדברים שאנו רוצים, ולמה אנחנו רוצים אותם. לדוגמה, הוא מציין כי יש אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא יכולים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין את ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו ולברר עד כמה היא מוצדקת או אם יש דרך לשחרר את עצמו מההיאחזות הזו.
בסופו של דבר, המסר המרכזי של אליעד הוא שהחיים הם תהליך של חקירה פנימית, שבו כל אדם צריך לשאול את עצמו את השאלות הנכונות כדי להבין מה מניע אותו, ולפני הכל - להבין למה הוא נאחז בצורות חיצוניות ולבדוק אם יש דרך לשחרר את עצמו מהן כדי להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות.
- גברים ונשים
- הבדלים בין גבר לאישה
- היאחזות רגשית
- משיכה מינית
- רבי נחמן מברסלב
ש: מבחינתי ביררתי עם עצמי לגבי מה זה אישה ומה זה גבר ואני רוצה לשתף בהתלבטויות שלי בהקשר הזה.
אליעד: כן.
ש: אוקי אז הגעתי למן התבוננות כזאת שאישה היא בעצם מקבלת.
אליעד: זאת האמת?
ש: רגע שנייה תן לי לסיים שאישה יש לה, אני כאישה יש לי רצונות ומבחינתי הגבר הוא כמו giver כאילו נותן.
אליעד: אוקי טוב הבנו הלאה.
ש: כן אוקי השאלה.
אליעד: ה - giver היא חיפשה את ה - giver.
ש: השאלה היא זאת אומרת בא נשאל שאלה ראשונה מה האמת איך אני מבררת מה האמת.
אליעד: מאוד פשוט איך את מבררת מה האמת זאת שאלה כללית מדי, גבר ואישה זה מאוד פשוט מה ההבדל בין כל דבר לכל דבר ברמה הפנימית המהותית אין הבדל ברמה היחסית יש הבדל הכל זה אסוציאציות חינוך, דחפו לך לראש ככה וככה בסוף כבר ככה. זה כל הסיפור כולו ואין בלתו זהו, מה ההבדל בין חי למת את יודעת יש לי שאלה בין גבר לאישה מה ההבדל ובין חיים למוות יש הבדל מה ההבדל? אין מי החליט שזה אמרו שיש הבדל בסדר אמרו, בסדר העולם מתעלם כאילו בסדר אתה רוצה תגיד יש אתה רוצה תגיד אין זה לא משנה.
ש: עכשיו באופן יחסי אני רוצה להוריד את זה לתכלס.
אליעד: השאלה היא זה לא מה ההבדל בין גבר לאישה, השאלה היא זה למה את מבדילה בין גבר לאישה ומה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. רבי נחמן שרצה להשתחצן על רבנים אחרים הוא אמר "אולי הם שברו הרבה תאוות אבל הם עדיין מבדילים בין גבר לאישה" והוא תמיד אמר "אצלי אין הבדל בין גבר לאישה" וכו' כי הוא ידע שזאת נקודת התורפה שלהם כי כדי שלא יהיה לך הבדל בין גבר לאישה אתה צריך שלא יהיה לך הבדל בין יש לאין לצורך העניין רק מי שאין לו הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי גבר ואישה ההבדל בין גבר לאישה הוא בעצם לבוש של ההבדל בין נתינה קבלה יש אין לפני אחרי כל הסיפור.
נכון וזה חלק מהחיים וזה מחויב שזה יהיה אין אפשרות שיהיה לך הבדל בין טעים ללא טעים עם האוכל ולא יהיה הבדל בין גבר לאישה חייב שיש הבדל, למרות שזה לא מדויק כי אולי יהיה לה הבדל טעים לא טעים וכמו שעדיין אין לה הבדל בין הצבע הלבן לצבע הלבן הזה, לא משנה באופן כללי מה שאני בא להגיד פשוט את לוקחת חוויה שלך מול גבר או מול אישה ומתחילה לנתח אותה "למה אני חווה את זה למה זה ולמה זה?" עד שתגיעי לעומק. עכשיו אחת החוויות הכי חזקות זאת החוויה של המשיכה אם יש חוויה אוקי, חוויה של המשיכה לא יש כאלה שלא נמשכים נגיד.
ש: אוקי משיכה.
אליעד: כן עכשיו זאת חוויה מאוד חזקה, עכשיו מה זאת אומרת מאוד חזקה? כי אתה כאילו נעול על הצורה, הצורה צריכה להיות מחויב אתה לוקח צורה והצורה הופכת להיות אצלך מחויב כאילו מגדר אפשרי הפך למחויב. זאת אומרת ילד קטן נגיד נולד אומרים לו "את מי אתה מעדיף?" הוא אומר "למה אני צריך להעדיף בשביל מה להעדיף, באיזה הקשר" אבל כשהוא מבוגר הוא אומר "אני רוצה את זה את זה אני רוצה", מה זה בעצם אומר? שהוא לקח צורה אפשרית והפך אותה למחויבת הוא אומר "זה המחויב שלי".
עכשיו שמה ההיאחזות בקליפה היא מאוד חזקה כאילו המוח התודעה נעולה על צורה סופית, יש צורה סופית המוח אומר "אני רוצה את הצורה הזאת ככה אני רוצה בדיוק את הצורה הזאת" זה כאילו אומר שאתה מאוד נעול על הקליפה החיצונית ולכן אחד הדברים שהכי קשים לפצח זה את הנושא הזה. זאת אומרת עכשיו נגיד יכול להיות שף נגיד שיש לו רומן עם העגבנייה אוקי, יכול להיות שאצלו יותר מעניין אותו איזה עגבנייה מאשר איזה בחורה ואז אצלו החקירה היא תהיה יותר בנושא אוכל ולא בנושא נגיד נשים וגברים.
אבל כל בן אדם צריך לקחת את הדבר שהוא הכי פחות מוכן להתפשר בו ואת זה לבדוק, יש בעיקרון באגדה מסופר שיש שלושה דברים יש כסף נשים ואוכל זה השלושה תבדוק מה הכי חזק אצלך, בן אדם אומר "אני מוכן להתפשר על כסף מוכן להתפשר על מין לא מוכן להתפשר על אוכל" כל אחד יש לו את ההיאחזות שלו יש אחד נגיד שאומר "לא אכפת פחות אישה פחות אוכל אבל לא פחות שקל" גם זה קיים כל אחד בהיאחזות שלו.
עכשיו מה זה אומר עכשיו נגיד אם הוא אומר "אני לא רוצה פחות שקל" מה הוא בעצם אומר? "אני חייב את הצורה של האלף ואחד, אלף לא צורה לא יפה צריך אלף ואחד" וזה לא מביא לך שום תועלת יש לך כבר מאה אלף "לא צריך מאה אלף ואחד" מה זה משנה לך מה הצורה היאחזות בצורה. עכשיו הרעיון זה לקחת את הדבר שאתה ממש רוצה אותו ולשאול "למה אני רוצה אותו" ואז להתחיל ללכת פנימה "כי זה משדר לי ככה ואני רוצה ככה, ולמה אני רוצה ככה? כי זה כבר משדר לי ככה ולמה ככה?" עד שסיימת, עד שאתה מגיע לרגש הבסיסי ביותר כן זה כל הסיפור. על זה?
ש: בדיוק ההמשך.
אליעד: ההמשך מה ההמשך?
ש: לא ההמשך שאני רוצה להמשיך.
אליעד: ההבדל בין גבר לאישה את הנושא הזה הבנו?
ש: כן.
אליעד: על הנושא הספציפי.
אליעד: כן.
ש: אוקי אז הגעתי למן התבוננות כזאת שאישה היא בעצם מקבלת.
אליעד: זאת האמת?
ש: רגע שנייה תן לי לסיים שאישה יש לה, אני כאישה יש לי רצונות ומבחינתי הגבר הוא כמו giver כאילו נותן.
אליעד: אוקי טוב הבנו הלאה.
ש: כן אוקי השאלה.
אליעד: ה - giver היא חיפשה את ה - giver.
ש: השאלה היא זאת אומרת בא נשאל שאלה ראשונה מה האמת איך אני מבררת מה האמת.
אליעד: מאוד פשוט איך את מבררת מה האמת זאת שאלה כללית מדי, גבר ואישה זה מאוד פשוט מה ההבדל בין כל דבר לכל דבר ברמה הפנימית המהותית אין הבדל ברמה היחסית יש הבדל הכל זה אסוציאציות חינוך, דחפו לך לראש ככה וככה בסוף כבר ככה. זה כל הסיפור כולו ואין בלתו זהו, מה ההבדל בין חי למת את יודעת יש לי שאלה בין גבר לאישה מה ההבדל ובין חיים למוות יש הבדל מה ההבדל? אין מי החליט שזה אמרו שיש הבדל בסדר אמרו, בסדר העולם מתעלם כאילו בסדר אתה רוצה תגיד יש אתה רוצה תגיד אין זה לא משנה.
ש: עכשיו באופן יחסי אני רוצה להוריד את זה לתכלס.
אליעד: השאלה היא זה לא מה ההבדל בין גבר לאישה, השאלה היא זה למה את מבדילה בין גבר לאישה ומה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. רבי נחמן שרצה להשתחצן על רבנים אחרים הוא אמר "אולי הם שברו הרבה תאוות אבל הם עדיין מבדילים בין גבר לאישה" והוא תמיד אמר "אצלי אין הבדל בין גבר לאישה" וכו' כי הוא ידע שזאת נקודת התורפה שלהם כי כדי שלא יהיה לך הבדל בין גבר לאישה אתה צריך שלא יהיה לך הבדל בין יש לאין לצורך העניין רק מי שאין לו הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי גבר ואישה ההבדל בין גבר לאישה הוא בעצם לבוש של ההבדל בין נתינה קבלה יש אין לפני אחרי כל הסיפור.
נכון וזה חלק מהחיים וזה מחויב שזה יהיה אין אפשרות שיהיה לך הבדל בין טעים ללא טעים עם האוכל ולא יהיה הבדל בין גבר לאישה חייב שיש הבדל, למרות שזה לא מדויק כי אולי יהיה לה הבדל טעים לא טעים וכמו שעדיין אין לה הבדל בין הצבע הלבן לצבע הלבן הזה, לא משנה באופן כללי מה שאני בא להגיד פשוט את לוקחת חוויה שלך מול גבר או מול אישה ומתחילה לנתח אותה "למה אני חווה את זה למה זה ולמה זה?" עד שתגיעי לעומק. עכשיו אחת החוויות הכי חזקות זאת החוויה של המשיכה אם יש חוויה אוקי, חוויה של המשיכה לא יש כאלה שלא נמשכים נגיד.
ש: אוקי משיכה.
אליעד: כן עכשיו זאת חוויה מאוד חזקה, עכשיו מה זאת אומרת מאוד חזקה? כי אתה כאילו נעול על הצורה, הצורה צריכה להיות מחויב אתה לוקח צורה והצורה הופכת להיות אצלך מחויב כאילו מגדר אפשרי הפך למחויב. זאת אומרת ילד קטן נגיד נולד אומרים לו "את מי אתה מעדיף?" הוא אומר "למה אני צריך להעדיף בשביל מה להעדיף, באיזה הקשר" אבל כשהוא מבוגר הוא אומר "אני רוצה את זה את זה אני רוצה", מה זה בעצם אומר? שהוא לקח צורה אפשרית והפך אותה למחויבת הוא אומר "זה המחויב שלי".
עכשיו שמה ההיאחזות בקליפה היא מאוד חזקה כאילו המוח התודעה נעולה על צורה סופית, יש צורה סופית המוח אומר "אני רוצה את הצורה הזאת ככה אני רוצה בדיוק את הצורה הזאת" זה כאילו אומר שאתה מאוד נעול על הקליפה החיצונית ולכן אחד הדברים שהכי קשים לפצח זה את הנושא הזה. זאת אומרת עכשיו נגיד יכול להיות שף נגיד שיש לו רומן עם העגבנייה אוקי, יכול להיות שאצלו יותר מעניין אותו איזה עגבנייה מאשר איזה בחורה ואז אצלו החקירה היא תהיה יותר בנושא אוכל ולא בנושא נגיד נשים וגברים.
אבל כל בן אדם צריך לקחת את הדבר שהוא הכי פחות מוכן להתפשר בו ואת זה לבדוק, יש בעיקרון באגדה מסופר שיש שלושה דברים יש כסף נשים ואוכל זה השלושה תבדוק מה הכי חזק אצלך, בן אדם אומר "אני מוכן להתפשר על כסף מוכן להתפשר על מין לא מוכן להתפשר על אוכל" כל אחד יש לו את ההיאחזות שלו יש אחד נגיד שאומר "לא אכפת פחות אישה פחות אוכל אבל לא פחות שקל" גם זה קיים כל אחד בהיאחזות שלו.
עכשיו מה זה אומר עכשיו נגיד אם הוא אומר "אני לא רוצה פחות שקל" מה הוא בעצם אומר? "אני חייב את הצורה של האלף ואחד, אלף לא צורה לא יפה צריך אלף ואחד" וזה לא מביא לך שום תועלת יש לך כבר מאה אלף "לא צריך מאה אלף ואחד" מה זה משנה לך מה הצורה היאחזות בצורה. עכשיו הרעיון זה לקחת את הדבר שאתה ממש רוצה אותו ולשאול "למה אני רוצה אותו" ואז להתחיל ללכת פנימה "כי זה משדר לי ככה ואני רוצה ככה, ולמה אני רוצה ככה? כי זה כבר משדר לי ככה ולמה ככה?" עד שסיימת, עד שאתה מגיע לרגש הבסיסי ביותר כן זה כל הסיפור. על זה?
ש: בדיוק ההמשך.
אליעד: ההמשך מה ההמשך?
ש: לא ההמשך שאני רוצה להמשיך.
אליעד: ההבדל בין גבר לאישה את הנושא הזה הבנו?
ש: כן.
אליעד: על הנושא הספציפי.