רוחניות ומיניות, מיניות ורוחניות, אימפוטנציה, חוסר חשק מיני, ירידה בחשק המיני, להתאהב בבחורה, תשוקה מינית, טנטרה, התנזרות ממין, התנזרות מינית, רצון מיני, תפקוד מיני, הארה רוחנית
האם יש קשר בין התעוררות רוחנית לבין החשק המיני?
אליעד מסביר בהרצאה את הקשר בין רוחניות למיניות ואת השאלה האם קיימת השפעה של התפתחות רוחנית על המיניות, המשיכה המינית, או החשק המיני. הוא מתייחס לשאלות הנפוצות בנושא כמו האם החשק המיני יורד או משתנה אחרי התעוררות רוחנית, ואם אדם שמגיע להארה רוחנית או להתעוררות באמת מפסיק להרגיש משיכה מינית.
אליעד מדגיש שאנשים חושבים שכאשר אדם מגיע להארה או התעוררות רוחנית, הוא מפסיק להרגיש משיכה או רצון למין, משום שהוא מרגיש טוב כל הזמן ולכן אינו זקוק לדבר נוסף שיגרום לו להרגיש טוב. אליעד טוען שזה לא מדויק. הוא מסביר שמשיכה מינית, בדיוק כמו הרצון לשתות כוס מים או לאכול משהו טעים, נובעת מהצורך של האדם להרגיש טוב יותר מהמצב שבו הוא נמצא כרגע.
הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם אדם היה מרגיש טוב לחלוטין כל הזמן, ללא שום תחושת חיסרון, הרי שלא הייתה לו סיבה להרגיש צורך לשתות מים או לאכול אוכל. אותו עיקרון חל בדיוק גם לגבי משיכה מינית. במילים אחרות, כל עוד האדם מרגיש סוג של חיסרון או צורך, הוא יחפש משהו למלא את החיסרון הזה, ולכן ירגיש משיכה כלפי בחורה, אוכל או שתייה.
האם משיכה מינית נעלמת לאחר ההארה?
אליעד מבהיר שאין באמת הבדל מהותי בין משיכה מינית לבין משיכה לכל דבר אחר שגורם לאדם להרגיש טוב. לדבריו, אדם יכול להגיע למצב שבו הוא חווה כל כך הרבה טוב, שהוא לא מרגיש צורך בשום דבר נוסף - לא באוכל, לא בשתייה ולא במין. אבל הוא מסביר שזו לא המציאות היומיומית, אלא רק מצב היפותטי נדיר מאוד, מצב של שלמות מוחלטת.
אליעד מסביר שאם התעוררות רוחנית הייתה דורשת שינוי פיזיולוגי או ביולוגי, אז אדם שהיה מתעורר רוחנית היה חווה שינויים פיזיולוגיים ממשיים בגוף. לדוגמה, אם כדי להגיע להארה רוחנית אדם היה חייב להיות עיוור, אז כל מי שהגיע להארה היה עיוור. אך זה לא המקרה בפועל. לכן, גם משיכה מינית לא חייבת להיעלם או להשתנות ברמה הפיזיולוגית.
מהי ההוכחה שמשיכה מינית לא חייבת להיעלם אחרי הארה?
ההוכחה שאליעד נותן היא פשוטה: אנשים שחושבים שהתעוררות רוחנית מביאה לתחושה תמידית של אושר, שוכחים שכל תחושה מבוססת על תהליכים ביולוגיים - כימיים במוח. אם הארה רוחנית הייתה אכן קשורה לתחושת אושר תמידית, אז מוחו של האדם המואר היה אמור כל הזמן להפריש חומרים כמו אנדורפינים ללא הפסקה. לדבריו, המציאות מראה שזה לא כך. הארה רוחנית לא מובילה בהכרח למצב ביולוגי מיוחד או לשינוי במוח, אלא לשינוי בהבנת המציאות ובהתייחסות למציאות.
לדברי אליעד, אדם שמגיע להארה רוחנית מסוגל להרגיש גם טוב וגם רע, ומסוגל להימשך לדברים שונים, כולל למין. הוא מסביר שבמצב של הארה, לא בהכרח שאדם מפסיק לרצות דברים, אלא שהוא מבין את הרצון שלו בצורה אחרת. הוא רואה את הרצון ואת הצורך באופן צלול יותר, ומבין שהמשיכה שלו לאובייקטים חיצוניים כמו אישה או אוכל נובעת מתוך הרצון להרגיש טוב יותר. ההבדל הוא שהאדם המואר מבין בדיוק מה מניע אותו ומה גורם לו להרגיש צורך.
מה באמת משתנה לאחר התעוררות רוחנית?
אליעד מסביר שהשינוי האמיתי הוא לא בהכרח במשיכה עצמה, אלא בהבנה של האדם את הרצונות שלו. האדם...
אליעד מסביר בהרצאה את הקשר בין רוחניות למיניות ואת השאלה האם קיימת השפעה של התפתחות רוחנית על המיניות, המשיכה המינית, או החשק המיני. הוא מתייחס לשאלות הנפוצות בנושא כמו האם החשק המיני יורד או משתנה אחרי התעוררות רוחנית, ואם אדם שמגיע להארה רוחנית או להתעוררות באמת מפסיק להרגיש משיכה מינית.
אליעד מדגיש שאנשים חושבים שכאשר אדם מגיע להארה או התעוררות רוחנית, הוא מפסיק להרגיש משיכה או רצון למין, משום שהוא מרגיש טוב כל הזמן ולכן אינו זקוק לדבר נוסף שיגרום לו להרגיש טוב. אליעד טוען שזה לא מדויק. הוא מסביר שמשיכה מינית, בדיוק כמו הרצון לשתות כוס מים או לאכול משהו טעים, נובעת מהצורך של האדם להרגיש טוב יותר מהמצב שבו הוא נמצא כרגע.
הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם אדם היה מרגיש טוב לחלוטין כל הזמן, ללא שום תחושת חיסרון, הרי שלא הייתה לו סיבה להרגיש צורך לשתות מים או לאכול אוכל. אותו עיקרון חל בדיוק גם לגבי משיכה מינית. במילים אחרות, כל עוד האדם מרגיש סוג של חיסרון או צורך, הוא יחפש משהו למלא את החיסרון הזה, ולכן ירגיש משיכה כלפי בחורה, אוכל או שתייה.
האם משיכה מינית נעלמת לאחר ההארה?
אליעד מבהיר שאין באמת הבדל מהותי בין משיכה מינית לבין משיכה לכל דבר אחר שגורם לאדם להרגיש טוב. לדבריו, אדם יכול להגיע למצב שבו הוא חווה כל כך הרבה טוב, שהוא לא מרגיש צורך בשום דבר נוסף - לא באוכל, לא בשתייה ולא במין. אבל הוא מסביר שזו לא המציאות היומיומית, אלא רק מצב היפותטי נדיר מאוד, מצב של שלמות מוחלטת.
אליעד מסביר שאם התעוררות רוחנית הייתה דורשת שינוי פיזיולוגי או ביולוגי, אז אדם שהיה מתעורר רוחנית היה חווה שינויים פיזיולוגיים ממשיים בגוף. לדוגמה, אם כדי להגיע להארה רוחנית אדם היה חייב להיות עיוור, אז כל מי שהגיע להארה היה עיוור. אך זה לא המקרה בפועל. לכן, גם משיכה מינית לא חייבת להיעלם או להשתנות ברמה הפיזיולוגית.
מהי ההוכחה שמשיכה מינית לא חייבת להיעלם אחרי הארה?
ההוכחה שאליעד נותן היא פשוטה: אנשים שחושבים שהתעוררות רוחנית מביאה לתחושה תמידית של אושר, שוכחים שכל תחושה מבוססת על תהליכים ביולוגיים - כימיים במוח. אם הארה רוחנית הייתה אכן קשורה לתחושת אושר תמידית, אז מוחו של האדם המואר היה אמור כל הזמן להפריש חומרים כמו אנדורפינים ללא הפסקה. לדבריו, המציאות מראה שזה לא כך. הארה רוחנית לא מובילה בהכרח למצב ביולוגי מיוחד או לשינוי במוח, אלא לשינוי בהבנת המציאות ובהתייחסות למציאות.
לדברי אליעד, אדם שמגיע להארה רוחנית מסוגל להרגיש גם טוב וגם רע, ומסוגל להימשך לדברים שונים, כולל למין. הוא מסביר שבמצב של הארה, לא בהכרח שאדם מפסיק לרצות דברים, אלא שהוא מבין את הרצון שלו בצורה אחרת. הוא רואה את הרצון ואת הצורך באופן צלול יותר, ומבין שהמשיכה שלו לאובייקטים חיצוניים כמו אישה או אוכל נובעת מתוך הרצון להרגיש טוב יותר. ההבדל הוא שהאדם המואר מבין בדיוק מה מניע אותו ומה גורם לו להרגיש צורך.
מה באמת משתנה לאחר התעוררות רוחנית?
אליעד מסביר שהשינוי האמיתי הוא לא בהכרח במשיכה עצמה, אלא בהבנה של האדם את הרצונות שלו. האדם...
- האם הארה רוחנית משפיעה על החשק המיני?
- אימפוטנציה רוחנית ומינית
- האם יש קשר בין מיניות לרוחניות?
- איך מתמודדים עם חוסר חשק מיני?
- מה הקשר בין התנזרות מינית להארה רוחנית?
- האם תשוקה מינית סותרת רוחניות?