משיכה בין אישית, מערכות יחסים, זוגיות, למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים
למה אנשים זוכרים יותר חוויות שליליות מחיוביות?
אליעד מסביר שלא נכון לומר שאנשים זוכרים יותר כאב מעונג. מה שאנשים זוכרים טוב יותר, תלוי בעוצמת הרגש שהרגישו בעת האירוע וברלוונטיות של האירוע לחייהם הנוכחיים. כלומר, הזיכרון נקבע לפי עוצמת החוויה וההקשר הנוכחי של החיים. אם הרגש באותו רגע היה חזק במיוחד, החוויה הזו תיזכר בקלות רבה יותר. לכן, אדם שחווה הרבה כאב וזוכר זאת יותר, כנראה שהכאב היה יותר חזק ומשמעותי עבורו מהעונג שחווה.
מה הקשר בין אהבה לבין סבל במערכות יחסים?
אליעד מפרט שישנם שני סוגים של אהבה:
מדוע נשים נמשכות לגברים שפוגעים בהן או דוחים אותן?
אליעד מסביר שהמשיכה של נשים לגברים "רעים", כלומר, כאלה שפוגעים בהן נפשית או לא רוצים אותן, נובעת מהרצון לחוש אהבה חזקה ואמיתית. האישה מעוניינת להוכיח לעצמה שהיא מסוגלת לאהוב ללא תנאי, גם כאשר הגבר עושה לה רע. הוא מסביר שבעצם ישנה תחושת סיפוק עמוקה מהידיעה שהיא אוהבת למרות הכאב ולמרות ההתנהגות השלילית של הגבר. זה נותן לה אישור פנימי לכך שהיא באמת אוהבת אותו.
האם אהבה ללא תנאי באמת אפשרית במציאות?
אליעד טוען שאהבה ללא תנאי היא אכן אפשרית, אבל בפועל תמיד יש גבול מסוים. הוא מסביר שאם אהבה הייתה לחלוטין ללא תנאים, לא היה הבדל בין אהבת בן זוג לאהבת שכן או אפילו קיר. לכן, למרות שאנשים שואפים לאהוב ללא תנאים, בפועל הם תמיד מציבים תנאים בסיסיים. הוא מדגיש שכדי לאהוב מישהו ללא תנאים, חייב להיות תנאי בסיסי שהופך את האדם לראוי לאהבה הזו. כלומר, אתה צריך למצוא אדם שעומד במספיק קריטריונים בסיסיים שיאפשרו לך להעניק לו אהבה ללא תנאים בשאר הדברים.
מדוע אנשים מביאים ילדים לעולם לפי אליעד?
אליעד נותן דוגמה נוספת, ומסביר שאחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים מביאים ילדים לעולם היא הצורך לאהוב ללא תנאים. לדבריו, במודע או בתת - מודע, אנשים מחפשים מישהו שיוכלו לאהוב אותו גם כשהוא יפגע בהם או יאכזב אותם. ילד הוא דוגמה מושלמת לכך, כי ניתן להמשיך לאהוב אותו גם כשהוא מתנהג רע או גורם סבל, וזאת הזדמנות לבטא אהבה חזקה...
אליעד מסביר שלא נכון לומר שאנשים זוכרים יותר כאב מעונג. מה שאנשים זוכרים טוב יותר, תלוי בעוצמת הרגש שהרגישו בעת האירוע וברלוונטיות של האירוע לחייהם הנוכחיים. כלומר, הזיכרון נקבע לפי עוצמת החוויה וההקשר הנוכחי של החיים. אם הרגש באותו רגע היה חזק במיוחד, החוויה הזו תיזכר בקלות רבה יותר. לכן, אדם שחווה הרבה כאב וזוכר זאת יותר, כנראה שהכאב היה יותר חזק ומשמעותי עבורו מהעונג שחווה.
מה הקשר בין אהבה לבין סבל במערכות יחסים?
אליעד מפרט שישנם שני סוגים של אהבה:
- הסוג הראשון הוא אהבה רגילה - לאהוב את מה שטוב לך ומה שמסב לך הנאה.
- הסוג השני של האהבה הוא עמוק יותר, והוא מתבטא כאשר אתה נשאר לאהוב גם כשלא טוב לך, כאשר האדם השני גורם לך סבל או דוחה אותך. זו אהבה חזקה יותר, המוכחת דווקא במצבים הקשים, כי במצבים נוחים, אהבה אינה באמת נבחנת.
מדוע נשים נמשכות לגברים שפוגעים בהן או דוחים אותן?
אליעד מסביר שהמשיכה של נשים לגברים "רעים", כלומר, כאלה שפוגעים בהן נפשית או לא רוצים אותן, נובעת מהרצון לחוש אהבה חזקה ואמיתית. האישה מעוניינת להוכיח לעצמה שהיא מסוגלת לאהוב ללא תנאי, גם כאשר הגבר עושה לה רע. הוא מסביר שבעצם ישנה תחושת סיפוק עמוקה מהידיעה שהיא אוהבת למרות הכאב ולמרות ההתנהגות השלילית של הגבר. זה נותן לה אישור פנימי לכך שהיא באמת אוהבת אותו.
האם אהבה ללא תנאי באמת אפשרית במציאות?
אליעד טוען שאהבה ללא תנאי היא אכן אפשרית, אבל בפועל תמיד יש גבול מסוים. הוא מסביר שאם אהבה הייתה לחלוטין ללא תנאים, לא היה הבדל בין אהבת בן זוג לאהבת שכן או אפילו קיר. לכן, למרות שאנשים שואפים לאהוב ללא תנאים, בפועל הם תמיד מציבים תנאים בסיסיים. הוא מדגיש שכדי לאהוב מישהו ללא תנאים, חייב להיות תנאי בסיסי שהופך את האדם לראוי לאהבה הזו. כלומר, אתה צריך למצוא אדם שעומד במספיק קריטריונים בסיסיים שיאפשרו לך להעניק לו אהבה ללא תנאים בשאר הדברים.
מדוע אנשים מביאים ילדים לעולם לפי אליעד?
אליעד נותן דוגמה נוספת, ומסביר שאחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים מביאים ילדים לעולם היא הצורך לאהוב ללא תנאים. לדבריו, במודע או בתת - מודע, אנשים מחפשים מישהו שיוכלו לאהוב אותו גם כשהוא יפגע בהם או יאכזב אותם. ילד הוא דוגמה מושלמת לכך, כי ניתן להמשיך לאהוב אותו גם כשהוא מתנהג רע או גורם סבל, וזאת הזדמנות לבטא אהבה חזקה...
- למה נשים אוהבות גברים רעים?
- מהי אהבה ללא תנאים?
- למה נמשכים למי שפוגע בנו?
- איך יודעים שאוהבים באמת?
- למה אנשים זוכרים כאב יותר מעונג?
- מה הקשר בין תלות לאהבה?
כן מה השאלה?
ש: שתי שאלות, שאלה ראשונה.
אליעד: תקשיבי את צריכה עכשיו לבחור אחת מהשאלות אלא אם כן זאת אותה שאלה אותו הקשר.
ש: שאלה ראשונה זה על יד שאלה שנייה, למה נשים, תגיד לי למה אני צריכה.
אליעד: למה כי הן טיפשות הלאה מה השאלה השנייה, אין פה שאלה אפילו.
ש: אני אחתוך את זה אני נשבעת לך.
אליעד: את רוצה באמת הן חכמות הגברים טיפשים רק אין להם עובדות אז הם אומרים שהנשים טיפשות.
ש: ועכשיו אתה מחמיא לי בעצם.
אליעד: מה את רוצה תשאלי את השאלה.
ש: אז אני שואלת בכייף, למה נשים נמשכות למשהו שקשה להן יותר להשיג ממשהו שקל יותר להשיג אוקי שאלה, למה אנחנו נמשכים למשהו שהוא דוחה אותנו.
אליעד: מי זה אנחנו הנשים או בני אדם?
ש: בני אדם בכלל.
אליעד: שדוחה אותנו או שקשה לנו להשיג?
ש: לא דווקא מי שדוחה אותנו מי שאנחנו זוכרים יותר את הכאב מאשר את העונג, מה שהזיכרון יותר את הרגעים של הכאב.
אליעד: ערבבת לי מלא שאלות, יש למה אנחנו זוכרים למה אנחנו נדחקים.
ש: למה אנחנו זוכרים יותר כאב מאשר עונג ואיך זה בא לידי ביטוי במשיכה למישהו שגורם לך כאב מאשר עונג.
אליעד: אוקי בואי נתחיל מהראשון למה מרגישים כאב יותר מעונג, תשובה למה זוכרים כאב יותר מעונג, תשובה זה לא נכון השאלה בעוצמה תלוי מה מרגישים יותר זוכרים יותר את מה שמרגישים יותר ומה מרגישים יותר כאב או עונג תלוי בעוצמה של הכאב תלוי בעוצמה של העונג, זה קודם כל בשלב הראשון.
ש: אבל יש איזשהו באיזשהו מקום אצלך שאתה מנסה להפוך את הכאב לעונג.
אליעד: חכי רגע קודם כל זוכרים את מה שמרגישים, מבינה מה אמרתי זוכרים את מה שמרגישים בעוצמה לפי עוצמת הרגש ולפי הרלוונטיות שלה לנקודה הנוכחית בחייך ככה את זוכרת, זאת אומרת אם הרגשת משהו מאוד חזק ואחר כך זה כבר לא מעניין אותך יותר אז את כבר גם לא תזכרי זאת אומרת את זוכרת את מה שכרגע אם היית חווה אותו היית מרגישה אותו מאוד זאת הגדרה יותר מדויקת, יש לך בראש תמונות מה שנראה לך יותר עוצמתי את זוכרת יותר. בכל מקרה זה לא נכון להגיד שזוכרים יותר כאב מעונג זוכרים אותו דבר, פשוט כנראה יותר הכאיבו לך מגרמו לך לכן זה אצלך זה ככה, הבנת יפה עכשיו נמשיך לחלק השני. למה נשים נמשכות דווקא לגברים שעשו עושים יעשו להם רע, בא נניח שזאת האמת.
ש: זאת לא האמת.
אליעד: אבל בואי נניח שזאת האמת, בואי נסביר למה אז למה באמת מה אתה חושבת, מה ההיגיון תסבירי לי את ההיגיון.
ש: לי אין היגיון בזה אני בכלל לא שם.
אליעד: אבל זה מה ששאלת, טוב תשאלי שאלה אחרת.
ש: אבל אני עוברת לשאלה היותר עסקית.
אליעד: לא.
ש: למה?
אליעד: ככה כי תתמקדי בנושא.
ש: מה למה נשים אוהבות מישהו שקשה להם להשיג אותו זה כמו שגבר אוהב מישהי שקשה לו להשיג אותה.
אליעד: שאלת שאלה יותר מזה, למה נשים נמשכות לגברים שעושים להן רע, את אמרת לגברים שדוחים אותן שמכאיבים להן זה מה ששאלת, תשובה אישה כמו בן אדם רגיל מה רוצה?
ש: שיהיה לה טוב.
אליעד: יפה למה היא נמשכת אליו שיהיה לה טוב, איך יכול להיות שיהיה לה טוב אם הוא עושה לה רע, תשובה ועוד איך שיכול להיות היא מחפשת אהבה והאהבה מתבטאת בכך שאתה אוהב דבר רע, אהבה מתבטאת כאשר אתה לוקח דבר שהוא אמור להיראות כרע ואתה מתייחס אליו כטוב זה נקרא אהבה, אהבה נמדדת כאשר אתה הופך את הרע לטוב כשהטוב הוא טוב זה נחמד זאת לא אהבה אז יש כאלה שמחפשים אהבה שיהיה להם טוב יש כאלה שמחפשים אהבה במובן של "אני רוצה להרגיש שאני אוהבת אותו כשהוא עושה לי רע כי אז אני באמת אוהבת אותו" ולכן היא נמשכת למי שעושה לה רע.
ש: עוד הפעם.
אליעד: יש שני סוגים של אהבה אני מסביר, יש אהבה שעושה לך טוב וטוב לך והיית רוצה זה אהבה רגילה אתה אוהב את מה שעושה לך טוב לפעמים אתה רוצה להרגיש אהבה יותר חזקה, עכשיו מתי נמדדת אהבה חזקה כשרע לך ואתה בכל זאת שם זה סימן שאתה אוהב.
ש: ואולי אני בתלות משם.
אליעד: תלות ואהבה זאת אותה מילה.
ש: כי זה ללא תנאי כאילו.
אליעד: יפה אמרת כי זה ללא תנאי, אתה יודע שאתה אוהב ביום שרע לך ואתה נשאר ולא אכפת לי איך תקרא לזה ואתה יודע שאתה לא אוהב ביום שכשרע לך אתה הולך ואתה יודע שכשאוהבים אותך כשרע ונשארים. עכשיו מול מי זה נכון, לא קשור לזוגיות זה נכון באופן כללי מהחיים איך אתה יודע שאתה אוהב את המציאות כשהיא כרצונך או לא כרצונך, אם היא כרצונך אז אתה אוהב אותה זאת לא חוכמה אתה אוהב את עצמך בכלל אבל אם כשהמציאות אתה אוהב אותה "אה אתה באמת אוהב את המציאות", אם כשהאישה מתלבשת ונראית יפה ואתה אוהב אותה אתה אוהב אותה "רק אם" אתה אוהב איך שהיא נראית אתה לא אוהב אותה אבל אם כשהיא נראית זוועה אתה אוהב אותה אז אתה אוהב אותה.
אותו דבר המציאות אם כשהמציאות מתלבשת כרצונך ואתה אוהב אותה אז אתה לא אוהב אותה, אתה אוהב את זה שהיא מתאימה את עצמה אלייך אבל אם כשהמציאות נגד רצונך אתה אוהב אותה אז אומרים "וואלה אתה באמת אוהב את המציאות, יש לך באמת קשר אישי עם המציאות עובדה שאתה אוהב אותה גם כשהיא נגד רצונך" ואנשים מחפשים זוגיות אחת מהסיבות כדי להצליח להגיע למצב שבו אתה אוהב גם כשזה נגד רצונך ולכן היא אוהבת את ההוא שלא רוצה אותה כי אז זה נגד רצונה.
ש: יש מצב שבעצם אתה גם אוהב את עצמך.
אליעד: רגע תחכי שנייה, מה אתה אומר?
ש: מה שאתה אומר אני תופס אותו כדבר והיפוכו כי אם אתה בעצם לא עושה.
אליעד: מה שאמרת זה נכון ואף על פי כן באופן יחסי אם זה מוחלט אבסולוטי, הוא אמר "אם באופן מוחלט זה נגד רצונך אז איך אתה אוהב את זה ואם אתה אוהב את זה זה נגד רצונך" נכון באופן יחסי זה הרבה נגד רצונך ובאופן יחסי אף על פי כן אתה רוצה את זה, "אוהב ולא אוהב" זה בעולם יחסי זאת הייתה הבהרה.
ש: זאת הבהרה מהצד של המוחלט.
אליעד: אם אתה באופן מוחלט זה נגד רצונך אתה לא קיים גם באופן מוחלט כרצונך אתה גם לא קיים, המציאות היא לא כרצונך ואף על פי כן אתה אוהב אותה אז כאילו זאת אומרת שהיא כן כרצונך זה כרצונך שזה לא כרצונך אז זה יחסי כזה זה לא בדיוק מאה אחוז אוקי.
ש: עכשיו עוד שאלה.
אליעד: רגע זה הבנת את זה?
ש: זה הבנתי.
אליעד: מה הבנת?
ש: הבנתי שהכל יחסי ואתה מגדיר את זה שבן אדם.
אליעד: למה שבחורה תרצה גבר שמתעלל בה?
ש: כדי להרגיש שהיא אוהבת אותו ללא תנאים.
אליעד: אחת מהסיבות האפשריות היא זאת יכולות להיות עוד סיבות כי היא חיה על חשבונו, כי משהו אבל בואי נניח שהיא אוהבת אותו וכמה הוא פוגע בה והיא בכל זאת אוהבת אותו זה עושה לה טוב שהיא אוהבת מישהו שעושה לה רע.
ש: לא זה עושה לה טוב לדעת שהיא אוהבת.
אליעד: למרות שהוא עושה לה רע.
ש: מישהו זה בעצם את עצמה.
אליעד: זה תמיד את עצמה.
ש: הרי את מי רואה היא רואה את עצמה.
אליעד: זה תמיד נכון גם כשהיא שונאת את עצמה בסדר זה אנחנו יודעים, אני מדבר אבל על משהו אחר בעיקרון לפעמים בן אדם מפיק הנאה מכך שהוא נהנה מדבר שגורם לו סבל כי זאת ההוכחה.
ש: מה הפסיכולוגיה שם?
אליעד: אז אני מסביר כי בן אדם רוצה לחוש אהבה, לחוש אהבה זה בשתיים לחוש שאתה אוהב ולחוש שאוהבים...
ש: שתי שאלות, שאלה ראשונה.
אליעד: תקשיבי את צריכה עכשיו לבחור אחת מהשאלות אלא אם כן זאת אותה שאלה אותו הקשר.
ש: שאלה ראשונה זה על יד שאלה שנייה, למה נשים, תגיד לי למה אני צריכה.
אליעד: למה כי הן טיפשות הלאה מה השאלה השנייה, אין פה שאלה אפילו.
ש: אני אחתוך את זה אני נשבעת לך.
אליעד: את רוצה באמת הן חכמות הגברים טיפשים רק אין להם עובדות אז הם אומרים שהנשים טיפשות.
ש: ועכשיו אתה מחמיא לי בעצם.
אליעד: מה את רוצה תשאלי את השאלה.
ש: אז אני שואלת בכייף, למה נשים נמשכות למשהו שקשה להן יותר להשיג ממשהו שקל יותר להשיג אוקי שאלה, למה אנחנו נמשכים למשהו שהוא דוחה אותנו.
אליעד: מי זה אנחנו הנשים או בני אדם?
ש: בני אדם בכלל.
אליעד: שדוחה אותנו או שקשה לנו להשיג?
ש: לא דווקא מי שדוחה אותנו מי שאנחנו זוכרים יותר את הכאב מאשר את העונג, מה שהזיכרון יותר את הרגעים של הכאב.
אליעד: ערבבת לי מלא שאלות, יש למה אנחנו זוכרים למה אנחנו נדחקים.
ש: למה אנחנו זוכרים יותר כאב מאשר עונג ואיך זה בא לידי ביטוי במשיכה למישהו שגורם לך כאב מאשר עונג.
אליעד: אוקי בואי נתחיל מהראשון למה מרגישים כאב יותר מעונג, תשובה למה זוכרים כאב יותר מעונג, תשובה זה לא נכון השאלה בעוצמה תלוי מה מרגישים יותר זוכרים יותר את מה שמרגישים יותר ומה מרגישים יותר כאב או עונג תלוי בעוצמה של הכאב תלוי בעוצמה של העונג, זה קודם כל בשלב הראשון.
ש: אבל יש איזשהו באיזשהו מקום אצלך שאתה מנסה להפוך את הכאב לעונג.
אליעד: חכי רגע קודם כל זוכרים את מה שמרגישים, מבינה מה אמרתי זוכרים את מה שמרגישים בעוצמה לפי עוצמת הרגש ולפי הרלוונטיות שלה לנקודה הנוכחית בחייך ככה את זוכרת, זאת אומרת אם הרגשת משהו מאוד חזק ואחר כך זה כבר לא מעניין אותך יותר אז את כבר גם לא תזכרי זאת אומרת את זוכרת את מה שכרגע אם היית חווה אותו היית מרגישה אותו מאוד זאת הגדרה יותר מדויקת, יש לך בראש תמונות מה שנראה לך יותר עוצמתי את זוכרת יותר. בכל מקרה זה לא נכון להגיד שזוכרים יותר כאב מעונג זוכרים אותו דבר, פשוט כנראה יותר הכאיבו לך מגרמו לך לכן זה אצלך זה ככה, הבנת יפה עכשיו נמשיך לחלק השני. למה נשים נמשכות דווקא לגברים שעשו עושים יעשו להם רע, בא נניח שזאת האמת.
ש: זאת לא האמת.
אליעד: אבל בואי נניח שזאת האמת, בואי נסביר למה אז למה באמת מה אתה חושבת, מה ההיגיון תסבירי לי את ההיגיון.
ש: לי אין היגיון בזה אני בכלל לא שם.
אליעד: אבל זה מה ששאלת, טוב תשאלי שאלה אחרת.
ש: אבל אני עוברת לשאלה היותר עסקית.
אליעד: לא.
ש: למה?
אליעד: ככה כי תתמקדי בנושא.
ש: מה למה נשים אוהבות מישהו שקשה להם להשיג אותו זה כמו שגבר אוהב מישהי שקשה לו להשיג אותה.
אליעד: שאלת שאלה יותר מזה, למה נשים נמשכות לגברים שעושים להן רע, את אמרת לגברים שדוחים אותן שמכאיבים להן זה מה ששאלת, תשובה אישה כמו בן אדם רגיל מה רוצה?
ש: שיהיה לה טוב.
אליעד: יפה למה היא נמשכת אליו שיהיה לה טוב, איך יכול להיות שיהיה לה טוב אם הוא עושה לה רע, תשובה ועוד איך שיכול להיות היא מחפשת אהבה והאהבה מתבטאת בכך שאתה אוהב דבר רע, אהבה מתבטאת כאשר אתה לוקח דבר שהוא אמור להיראות כרע ואתה מתייחס אליו כטוב זה נקרא אהבה, אהבה נמדדת כאשר אתה הופך את הרע לטוב כשהטוב הוא טוב זה נחמד זאת לא אהבה אז יש כאלה שמחפשים אהבה שיהיה להם טוב יש כאלה שמחפשים אהבה במובן של "אני רוצה להרגיש שאני אוהבת אותו כשהוא עושה לי רע כי אז אני באמת אוהבת אותו" ולכן היא נמשכת למי שעושה לה רע.
ש: עוד הפעם.
אליעד: יש שני סוגים של אהבה אני מסביר, יש אהבה שעושה לך טוב וטוב לך והיית רוצה זה אהבה רגילה אתה אוהב את מה שעושה לך טוב לפעמים אתה רוצה להרגיש אהבה יותר חזקה, עכשיו מתי נמדדת אהבה חזקה כשרע לך ואתה בכל זאת שם זה סימן שאתה אוהב.
ש: ואולי אני בתלות משם.
אליעד: תלות ואהבה זאת אותה מילה.
ש: כי זה ללא תנאי כאילו.
אליעד: יפה אמרת כי זה ללא תנאי, אתה יודע שאתה אוהב ביום שרע לך ואתה נשאר ולא אכפת לי איך תקרא לזה ואתה יודע שאתה לא אוהב ביום שכשרע לך אתה הולך ואתה יודע שכשאוהבים אותך כשרע ונשארים. עכשיו מול מי זה נכון, לא קשור לזוגיות זה נכון באופן כללי מהחיים איך אתה יודע שאתה אוהב את המציאות כשהיא כרצונך או לא כרצונך, אם היא כרצונך אז אתה אוהב אותה זאת לא חוכמה אתה אוהב את עצמך בכלל אבל אם כשהמציאות אתה אוהב אותה "אה אתה באמת אוהב את המציאות", אם כשהאישה מתלבשת ונראית יפה ואתה אוהב אותה אתה אוהב אותה "רק אם" אתה אוהב איך שהיא נראית אתה לא אוהב אותה אבל אם כשהיא נראית זוועה אתה אוהב אותה אז אתה אוהב אותה.
אותו דבר המציאות אם כשהמציאות מתלבשת כרצונך ואתה אוהב אותה אז אתה לא אוהב אותה, אתה אוהב את זה שהיא מתאימה את עצמה אלייך אבל אם כשהמציאות נגד רצונך אתה אוהב אותה אז אומרים "וואלה אתה באמת אוהב את המציאות, יש לך באמת קשר אישי עם המציאות עובדה שאתה אוהב אותה גם כשהיא נגד רצונך" ואנשים מחפשים זוגיות אחת מהסיבות כדי להצליח להגיע למצב שבו אתה אוהב גם כשזה נגד רצונך ולכן היא אוהבת את ההוא שלא רוצה אותה כי אז זה נגד רצונה.
ש: יש מצב שבעצם אתה גם אוהב את עצמך.
אליעד: רגע תחכי שנייה, מה אתה אומר?
ש: מה שאתה אומר אני תופס אותו כדבר והיפוכו כי אם אתה בעצם לא עושה.
אליעד: מה שאמרת זה נכון ואף על פי כן באופן יחסי אם זה מוחלט אבסולוטי, הוא אמר "אם באופן מוחלט זה נגד רצונך אז איך אתה אוהב את זה ואם אתה אוהב את זה זה נגד רצונך" נכון באופן יחסי זה הרבה נגד רצונך ובאופן יחסי אף על פי כן אתה רוצה את זה, "אוהב ולא אוהב" זה בעולם יחסי זאת הייתה הבהרה.
ש: זאת הבהרה מהצד של המוחלט.
אליעד: אם אתה באופן מוחלט זה נגד רצונך אתה לא קיים גם באופן מוחלט כרצונך אתה גם לא קיים, המציאות היא לא כרצונך ואף על פי כן אתה אוהב אותה אז כאילו זאת אומרת שהיא כן כרצונך זה כרצונך שזה לא כרצונך אז זה יחסי כזה זה לא בדיוק מאה אחוז אוקי.
ש: עכשיו עוד שאלה.
אליעד: רגע זה הבנת את זה?
ש: זה הבנתי.
אליעד: מה הבנת?
ש: הבנתי שהכל יחסי ואתה מגדיר את זה שבן אדם.
אליעד: למה שבחורה תרצה גבר שמתעלל בה?
ש: כדי להרגיש שהיא אוהבת אותו ללא תנאים.
אליעד: אחת מהסיבות האפשריות היא זאת יכולות להיות עוד סיבות כי היא חיה על חשבונו, כי משהו אבל בואי נניח שהיא אוהבת אותו וכמה הוא פוגע בה והיא בכל זאת אוהבת אותו זה עושה לה טוב שהיא אוהבת מישהו שעושה לה רע.
ש: לא זה עושה לה טוב לדעת שהיא אוהבת.
אליעד: למרות שהוא עושה לה רע.
ש: מישהו זה בעצם את עצמה.
אליעד: זה תמיד את עצמה.
ש: הרי את מי רואה היא רואה את עצמה.
אליעד: זה תמיד נכון גם כשהיא שונאת את עצמה בסדר זה אנחנו יודעים, אני מדבר אבל על משהו אחר בעיקרון לפעמים בן אדם מפיק הנאה מכך שהוא נהנה מדבר שגורם לו סבל כי זאת ההוכחה.
ש: מה הפסיכולוגיה שם?
אליעד: אז אני מסביר כי בן אדם רוצה לחוש אהבה, לחוש אהבה זה בשתיים לחוש שאתה אוהב ולחוש שאוהבים...