כי הרצונות של האדם משתנים כל הזמן. לפעמים באופן כללי ולפעמים באופן ספציפי. לדוגמה לפעמים יש תקופות שבן אדם רוצה משהו ויש תקופות שהוא לא רוצה את אותו הרצון בכלל אלא רוצה את ההפך שלו. כמו כן יכול להיות שינוי בעוצמת הרצון, שלפעמים בן אדם רוצה משהו ברמה אחת ובזמן אחר הוא רוצה את אותו הרצון בעוצמה אחרת. דהיינו, השינוי יכול להיות בקיום הרצון או בעוצמת הרצון.
והשינויים האלו שיש לבן אדם ברצון, או שהם קורים מעצמם מסיבות שונות, או שהם קורים באופן יזום על ידי האדם עצמו. דהיינו, לפעמים הרצון של האדם נעלם או מחלש או מתחזק, מעצמו, בלי שהאדם מודע לפעולה או לדברים שגרמו לרצון להשתנות. ולפעמים בן אדם באופן מודע, פועל לשנות לעצמו את הרצון, דהיינו, ליצור רצון, לחזק רצון, להחליש רצון, לבטל רצון וכולי.
והשאלה היא, איך שינוי ברצון אחד, משפיע על כל שאר הרצונות שיש לאדם?
ויש בזה כל מיני היבטים, אבל ניתן כמה נקודות בעניין הזה.
1 - יש רצונות שתלויים ברצונות אחרים. וכאשר הרצון השורשי ישתנה, ממילא ישתנה הרצון שנובע ממנו. לדוגמה, בן אדם שיש לו רצון להצליח בעבודה, בגלל שיש לו רצון פנימי יותר לעשות כסף. אז ברור שאם הרצון לעשות כסף ייחלש או שהרצון לעשות כסף יתחזק וכיו"ב, אז ברור שזה ישפיע על הרצון של אותו אדם להצליח בעבודה.
כי לכל רצון יש שורש של רצונות אחרים. וכאשר השורשים של הרצון משתנים, אז ממילא זה משפיע גם על הרצונות שנובעים מהם. עד כאן זה הגיוני. דהיינו, מדובר על מערכת יחסים במבנה של אב ובן ברצונות השונים. אב ובן פירושו, שהבן נובע מהאב, הבן הוא תוצאה של האב, הבן תלוי באב. דהיינו, רצון אחד הוא תוצאה של רצון אחר.
2 - אבל ישנם הרבה רצונות שאין ביניהם קשר של אב ובן, אבל עדיין יש להם הורה משותף איפשהו בשורשים שלהם. ולרצונות כאלו יש קשר של אחים, בני דודים וכולי. וכאשר משנים רצון אחד, זה עשוי להשפיע על הרצון האחר כדלקמן.
נניח שבן אדם רוצה להיגמל מסקס. ונניח שהוא יעבור תהליך של גמילה מסקס. האם ואיך זה ישפיע על הרצון שלו לאכילה? ונניח שבן אדם יש לו משיכה מינית ספציפית שהוא רוצה לשנות אותה, לדוגמה בן אדם עם סטייה מינית כלשהי ושהוא רוצה להיפטר ממנה, האם ואיך זה ישפיע על החשק המיני שלו באופן כללי. או לדוגמה במקרה של בן אדם שרוצה לשנות את המשיכה המינית שלו אפילו ממשיכה לגברים למשיכה לנשים או להיפך וכיו"ב (טיפולי המרה)? האם ואיך שינוי משיכה מינית קיצונית? ישפיע על המשיכה המינית לבני המין השני?
ויש בזה כל מיני היבטים, אבל התשובה היא כך:
כעיקרון מאחורי כל רצון, עומדים כל מיני סיפורים כאלו ואחרים. לדוגמה, מאחורי הנאה מסקס ומשיכה מינית של גברים לנשים, יש כל מיני סיפורים כאלו ואחרים, שהגבר מספר לעצמו על המשמעות בעיניו של לעשות סקס. וכך האדם בסופו של דבר נהנה מהסקס.
הסיפורים יכולים להיות רבים ומגוונים, כגון: אם היא רוצה אותי, זה אומר ש... ואם היא עושה כך או אחרת, זה אומר ש... ואם היא אומרת כך ומתנהגת כך, זה אומר ש... וכולי וכולי. ויש מארג שלם של סיפורים שרצים במוח של האדם, כאשר הוא נהנה מסקס. ומאחורי הנאה מסקס יש המון המון סיפורים כאלו ואחרים, שלא ניכנס אליהם כרגע. ואצל כל בן אדם הסיפור יכול להיות שונה ואחר ואפילו הפוך.
ולכן יש כאלו שאוהבים סקס בצורה אחת, ויש כאלו שרוצים סקס בצורה אחרת. ולכן גם אצל האדם עצמו הרצון לסקס יכול להשתנות מרגע לרגע, בצורה שהאדם רוצה בסקס, סקס בצורה כזאת או סקס בצורה אחרת וכולי. כי הכל זה בהתאם לסיפור שהאדם מספר לעצמו על הסקס ועל המציאות ועל עצמו ועל הרצון שלו וכולי.
וזה בעצם אומר, שכאשר בן אדם רוצה לשנות רצון, דהיינו, להחליש רצון, לחזק רצון, ליצור רצון, לבטל רצון, הרי שבעצם עליו לנסות להבין את הסיפורים שיש מאחורי הרצון הספציפי שלו. ועליו לחזק או להחליש או לשנות את הסיפורים שיש לו ביחס לאותו רצון.
לדוגמה בן אדם שיש לו סטייה מינית כלשהי שהוא רוצה לשנות אותה, עליו לאתר את הסיפורים שיש לו מאחורי הסטייה המינית שלו, ועליו להטיל ספק בסיפורים האלו. עליו לשנות את הסיפורים שיש לו בראש לגבי אותה סטייה מינית וכולי. ואיך עושים את זה? איך למצוא את הסיפור שמאחורי הרצון? איך לשנות את הסיפור שמאחורי הרצון? איך להטיל ספק בסיפור שמאחורי הרצון? כל זה עניין אחר שיוסבר והוסבר במקום אחר.
אבל מכך צריכים להבין, כאשר משנים רצון אחד, זה עשוי להשפיע על רצונות אחרים, כתגובה של סיפורים משותפים שיש בין רצונות שונים. או סיפורים שמושפעים אחד מהשני.
לדוגמה, נניח בן אדם שיבטל סטייה מינית, באמצעות זה שהוא יתחיל לשנוא סקס באופן כללי ובאמצעות זה שהוא יהפוך ל א מיני באופן כללי. כמובן שזה יעזור לו לבטל את הסטייה המינית שיש לו, אבל זה גם יבטל אצלו את המשיכה המינית הרגילה באופן כללי.
ולכן זה אומר, שכאשר רוצים לבטל רצון, צריכים להבין את הסיפור שיש מאחורי הרצון ולחלק אותו לחלקים של השונים של הסיפור שמאחורי הרצון. וצריכים לדעת איך כל שינוי בסיפור של הרצון, ישפיע על רצונות אחרים שיש לאותו האדם. ובהתאם לזה לדעת איזה חלק של הסיפור שמאחורי הרצון, לתקוף ולשנות.
כי רצון ניתן לבטל אותו בהמון צורות. אבל צריכים לדעת איך כל שינוי בכל רצון, ישפיע על כל שאר הרצונות. ולכן גם חשוב לדעת עם מי להתייעץ ועם מי לא להתייעץ. כי לפעמים היועץ פותר לך בעיה אחת ויוצר לך כמה בעיות אחרות במקום. ולא רק מעצם זה שתמיד יהיו בעיות, אלא שהפתרון עצמו שהוא פותר לך את הבעיה, הפתרון עצמו יוצר לך בעיות נוספות.
ולכן כאשר באים לטפל בבעיה, צריכים להבין האם ואיך היא תשפיע על בעיות אחרוץ בתחומים אחרים. ולוודא שהיא לא תיצור בעיות חדשות שאינן רצויות. כי לכל פתרון, יש מחיר. ולכל תשובה, יש מחיר, ולכל פתרון בעיה יש מחיר. וצריכים להבין את המחיר.
וכשמישהו פותר לך בעיה והוא לא יודע להסביר לך מה המחיר של הפתרון שלו, אז הרי שיש לך סיכון שפתאום תצוץ בעיה אחרת שאתה לא בהכרח רוצה שהיא תצוץ.
ובשורה התחתונה, כאשר מבצעים שינוי כלשהו ברצון כלשהו, אז אם הוא רצון שורשי שממנו נובעים רצונות אחרים, אז ברור שגם הרצונות האחרים שתלויים בו, ישתנו.
אבל כעיקרון כל שינוי רצון, באמצעות שינוי הסיפור שמאחורי הרצון הספציפי שרוצים לשנות, כל שינוי כזה עשוי להשפיע גם על רצונות אחרים, שגם הם תלויים באותו הסיפור.
לדוגמה: גבר שנמשך לנשים או גבר שנמשך לגברים. לשניהם יש בראש סיפורים כאלו ואחרים. עכשיו, יש חפיפה כלשהי בין הסיפורים ויש שונות בין הסיפורים. דהיינו, חלקים מהסיפורים זהים וחלקים אחרים מהסיפורים שונים. ולכן, אם כאשר מנסים לשנות סיפורים במוח של האדם, צריכים להבין מה רוצים שיקרה אחר כך ובהתאם לזה לשנות את הסיפורים. כדי שלא נגיע למצב שפתרנו בעיה אחת ויצרנו בעיה חדשה.
וכמובן, שאין שום בעיה עקרונית במשיכה לנשים או במשיכה לגברים או במשיכה לכל דבר שהוא או באי משיכה לשום דבר. והכל אך ורק מנקודת מבט של בן אדם שרוצה לשנות אצל עצמו את המשיכה שלו וכולי. וזה נכון שבן אדם צריך לדעת לקבל את עצמו גם כמו שהוא, אבל גם זכותו של האדם לקבל את זה שהוא רוצה לשנות את עצמו וכולי.