איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאנשים לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לשכנע את הפקיד? איך לשכנע אנשים בעלי סמכות? איך להשפיע על אנשים חזקים? איך ליצור התניה לצורך שכנוע? איך לתת ערך למישהו? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך?
איך לשכנע אנשים לתת לך את מה שאתה רוצה?
כדי לשכנע אנשים לתת לך את מה שאתה רוצה, אליעד כהן מסביר שחשוב מאוד לגרום לצד השני להרגיש טוב עם עצמו. אנשים, באופן כללי, רוצים להרגיש טוב, להרגיש חזקים, ושהם בעלי ערך. ככל שאתה מצליח לגרום לאדם השני להרגיש שהוא חשוב, חזק ובעל ערך רב יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ייתן לך את מה שאתה רוצה ממנו.
מה הקשר בין אהבה עצמית לשכנוע אנשים?
אליעד כהן מסביר שאנשים רוצים לאהוב את עצמם ולהרגיש שהם טובים וחשובים. לכן, דרך אפקטיבית להשפיע על מישהו היא ליצור קשר ברור בין הטוב שאתה מעניק לו לבין הדבר שאתה רוצה להשיג. אליעד נותן דוגמה פשוטה של התניה: אם תאמר לאדם "קח 100 שקלים ותן לי את מה שאני רוצה", האדם יבין מיד שאם לא ייתן לך את מה שאתה מבקש, הוא יפסיד את הכסף. זוהי דוגמה להתניה חיובית ברורה.
מדוע אי אפשר תמיד להשתמש בהתניה ישירה?
למרות שההתניה הישירה עובדת, לא תמיד אפשר להשתמש בה. למשל, אי אפשר לגשת לפקיד בבנק או בשירות הציבורי ולהציע לו כסף באופן ישיר, מכיוון שזה לא מקובל ואינו חוקי. לכן, אליעד כהן מסביר שאפשר להשתמש בסוג אחר של התניה: הענקת ערך אישי או רגשי.
איך לתת ערך לאדם שאתה רוצה לשכנע?
כדי לתת ערך לפקיד או לכל אדם אחר בעל סמכות, חשוב להתייחס אליו בכבוד. אליעד מדגיש לא להוציא עליו את הכעסים והתסכולים האישיים שלך. במקום זאת, יש לדבר בצורה מנומסת ומכובדת כמו "שלום, בוקר טוב, מה שלומך?", ובכך להעניק לו תחושה של חשיבות וערך. יש להתייחס לאדם כבן אנוש ולא כאל רובוט חסר רגשות. גם אם הוא בעל סמכות, הוא סובל מאותם רגשי נחיתות כמו כל אדם אחר, ולכן הערכה וכבוד יתנו לו הרגשה טובה.
מדוע חשוב להחמיא לבעלי סמכות כדי לשכנע אותם?
אליעד כהן מסביר שאנשים בעלי כוח וסמכות רוצים להרגיש חזקים, ולכן חשוב להחמיא להם באופן עדין. ההחמאה צריכה להיות כזו שתיתן להם להרגיש טוב עם עצמם, שהם חשובים וחזקים ממך. אולם יש להיזהר לא להגזים, כי אז הם יחשבו שאתה מתרפס מולם, וזה עלול ליצור תגובה שלילית מצידם.
מהן טעויות נפוצות בשכנוע?
אחת הטעויות שאליעד מתאר היא לפנות לאדם בעל סמכות בצורה אגרסיבית או מזלזלת. לדוגמה, אם אדם אומר לפקיד: "למה אני צריך להביא לך את הטופס הזה? אתם סתם מנצלים אותי", הוא למעשה משפיל את הפקיד, וגורם לו להרגיש רע. הפקיד, שרוצה להרגיש טוב עם עצמו, עשוי לסרב לבקשה שלך דווקא כדי להרגיש שהוא חזק ובעל שליטה. כלומר, בצורה כזו האדם יוצר לפקיד אינטרס ברור לסרב לבקשה.
איך ליצור התניה חיובית נכונה כדי לשכנע את הצד השני?
אליעד כהן מציע גישה נכונה יותר: במקום להאשים ולהנמיך את הצד השני, כדאי לפנות אליו בצורה שתיצור התניה חיובית ברורה. לדוגמה, לומר לו: "אני יודע שאתה אדם טוב, אכפתי ואנושי, ואני זקוק לעזרתך". בצורה זו, הפקיד מרגיש שאם הוא יעזור לך, הוא באמת אדם טוב ואכפתי. לעומת זאת, אם הוא יסרב לעזור, הוא עלול להרגיש רע עם עצמו ולהרגיש שהוא אינו בן אדם טוב. כך נוצרת התניה חיובית ברורה שגורמת לו לרצות לעזור.
איך לתכנן את הפנייה שלך כך שתיצור רצון לעזור לך?
עליך לפנות בצורה שתשדר לצד השני שאתה מעריך אותו ואת הכוח שיש לו לעזור לך. אם הפקיד ירגיש שהוא עוזר לאדם חלש, הזקוק לעזרה, זה יגרום לו להרגיש טוב וחזק יותר. חשוב לדבר בטון אדיב, לבקש "בבקשה" בצורה נעימה וליצור תחושה של הדדיות רגשית. אליעד ממליץ לא להאשים את הפקיד או את האדם בעל הסמכות בשום דבר, אלא לפנות ישירות לצד האנושי שבו.
למה הגישה הזו עובדת טוב יותר בשכנוע?
הגישה הזו עובדת כי היא מייצרת אצל הצד השני מוטיבציה פנימית לעזור לך. במקום להרגיש שהוא נדחף לפינה, הצד השני מרגיש שהוא באמת בעל ערך, ושעל ידי העזרה לך הוא מחזק את התפיסה העצמית החיובית שלו. באופן זה, האדם ישתכנע לעזור לך מתוך תחושה של ערך עצמי, ולא מתוך כפייה או לחץ.
כדי לשכנע אנשים לתת לך את מה שאתה רוצה, אליעד כהן מסביר שחשוב מאוד לגרום לצד השני להרגיש טוב עם עצמו. אנשים, באופן כללי, רוצים להרגיש טוב, להרגיש חזקים, ושהם בעלי ערך. ככל שאתה מצליח לגרום לאדם השני להרגיש שהוא חשוב, חזק ובעל ערך רב יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ייתן לך את מה שאתה רוצה ממנו.
מה הקשר בין אהבה עצמית לשכנוע אנשים?
אליעד כהן מסביר שאנשים רוצים לאהוב את עצמם ולהרגיש שהם טובים וחשובים. לכן, דרך אפקטיבית להשפיע על מישהו היא ליצור קשר ברור בין הטוב שאתה מעניק לו לבין הדבר שאתה רוצה להשיג. אליעד נותן דוגמה פשוטה של התניה: אם תאמר לאדם "קח 100 שקלים ותן לי את מה שאני רוצה", האדם יבין מיד שאם לא ייתן לך את מה שאתה מבקש, הוא יפסיד את הכסף. זוהי דוגמה להתניה חיובית ברורה.
מדוע אי אפשר תמיד להשתמש בהתניה ישירה?
למרות שההתניה הישירה עובדת, לא תמיד אפשר להשתמש בה. למשל, אי אפשר לגשת לפקיד בבנק או בשירות הציבורי ולהציע לו כסף באופן ישיר, מכיוון שזה לא מקובל ואינו חוקי. לכן, אליעד כהן מסביר שאפשר להשתמש בסוג אחר של התניה: הענקת ערך אישי או רגשי.
איך לתת ערך לאדם שאתה רוצה לשכנע?
כדי לתת ערך לפקיד או לכל אדם אחר בעל סמכות, חשוב להתייחס אליו בכבוד. אליעד מדגיש לא להוציא עליו את הכעסים והתסכולים האישיים שלך. במקום זאת, יש לדבר בצורה מנומסת ומכובדת כמו "שלום, בוקר טוב, מה שלומך?", ובכך להעניק לו תחושה של חשיבות וערך. יש להתייחס לאדם כבן אנוש ולא כאל רובוט חסר רגשות. גם אם הוא בעל סמכות, הוא סובל מאותם רגשי נחיתות כמו כל אדם אחר, ולכן הערכה וכבוד יתנו לו הרגשה טובה.
מדוע חשוב להחמיא לבעלי סמכות כדי לשכנע אותם?
אליעד כהן מסביר שאנשים בעלי כוח וסמכות רוצים להרגיש חזקים, ולכן חשוב להחמיא להם באופן עדין. ההחמאה צריכה להיות כזו שתיתן להם להרגיש טוב עם עצמם, שהם חשובים וחזקים ממך. אולם יש להיזהר לא להגזים, כי אז הם יחשבו שאתה מתרפס מולם, וזה עלול ליצור תגובה שלילית מצידם.
מהן טעויות נפוצות בשכנוע?
אחת הטעויות שאליעד מתאר היא לפנות לאדם בעל סמכות בצורה אגרסיבית או מזלזלת. לדוגמה, אם אדם אומר לפקיד: "למה אני צריך להביא לך את הטופס הזה? אתם סתם מנצלים אותי", הוא למעשה משפיל את הפקיד, וגורם לו להרגיש רע. הפקיד, שרוצה להרגיש טוב עם עצמו, עשוי לסרב לבקשה שלך דווקא כדי להרגיש שהוא חזק ובעל שליטה. כלומר, בצורה כזו האדם יוצר לפקיד אינטרס ברור לסרב לבקשה.
איך ליצור התניה חיובית נכונה כדי לשכנע את הצד השני?
אליעד כהן מציע גישה נכונה יותר: במקום להאשים ולהנמיך את הצד השני, כדאי לפנות אליו בצורה שתיצור התניה חיובית ברורה. לדוגמה, לומר לו: "אני יודע שאתה אדם טוב, אכפתי ואנושי, ואני זקוק לעזרתך". בצורה זו, הפקיד מרגיש שאם הוא יעזור לך, הוא באמת אדם טוב ואכפתי. לעומת זאת, אם הוא יסרב לעזור, הוא עלול להרגיש רע עם עצמו ולהרגיש שהוא אינו בן אדם טוב. כך נוצרת התניה חיובית ברורה שגורמת לו לרצות לעזור.
איך לתכנן את הפנייה שלך כך שתיצור רצון לעזור לך?
עליך לפנות בצורה שתשדר לצד השני שאתה מעריך אותו ואת הכוח שיש לו לעזור לך. אם הפקיד ירגיש שהוא עוזר לאדם חלש, הזקוק לעזרה, זה יגרום לו להרגיש טוב וחזק יותר. חשוב לדבר בטון אדיב, לבקש "בבקשה" בצורה נעימה וליצור תחושה של הדדיות רגשית. אליעד ממליץ לא להאשים את הפקיד או את האדם בעל הסמכות בשום דבר, אלא לפנות ישירות לצד האנושי שבו.
למה הגישה הזו עובדת טוב יותר בשכנוע?
הגישה הזו עובדת כי היא מייצרת אצל הצד השני מוטיבציה פנימית לעזור לך. במקום להרגיש שהוא נדחף לפינה, הצד השני מרגיש שהוא באמת בעל ערך, ושעל ידי העזרה לך הוא מחזק את התפיסה העצמית החיובית שלו. באופן זה, האדם ישתכנע לעזור לך מתוך תחושה של ערך עצמי, ולא מתוך כפייה או לחץ.
- איך לשכנע אנשים?
- איך להשפיע על אנשים בעלי סמכות?
- איך ליצור התניה חיובית בשכנוע?
- איך לתת לאנשים להרגיש בעלי ערך?
- מהן טעויות נפוצות בשכנוע?
- איך לגרום לפקיד לעזור לך?
- למה חשוב להחמיא בשכנוע?